Poznaj wyniki raportu dotyczącego edukacji i świadomości klimatycznej

Jakie postawy wykazują uczniowie i nauczyciele wobec zmian klimatycznych i potrzeb edukacyjnych? O tym przeczytasz w raporcie powstałym w ramach projektu „Life After Coal – Wdrażanie Strategii Neutralności Klimatycznej Wielkopolska Wschodnia 2040”, który stanowi bezcenne źródło wiedzy na temat stanu edukacji klimatycznej w szkołach regionu dotkniętego transformacją energetyczną, jak i w całej Polsce.

Raport zatytułowany „Potrzeby edukacyjne i świadomość klimatyczna w szkołach Wielkopolski Wschodniej” objął ponad 650 uczniów i 300 nauczycieli, badając ich postawy wobec zmian klimatycznych oraz potrzeby edukacyjne w obliczu zamykania kopalń i elektrowni węglowych. 

Wyniki są niepokojące – nauczyciele wskazują na poważne braki w wiedzy uczniów dotyczącej kwestii klimatycznych i zrównoważonego rozwoju.

Oto kluczowe wnioski z raportu:

1. Braki w edukacji klimatycznej. Nauczyciele zgodnie twierdzą, że młodzież nie posiada wystarczającej wiedzy na temat zmian klimatycznych i ich konsekwencji, co wskazuje na pilną potrzebę wzmożenia działań edukacyjnych w tym obszarze.

2. Holistyczne podejście do edukacji ekologicznej. Nauczyciele wyrażają potrzebę szerszego podejścia do tematyki ekologicznej, integrującego różne przedmioty oraz codzienne życie szkolne, aby uczniowie mogli lepiej zrozumieć wyzwania związane z transformacją energetyczną.

3. Wsparcie dla nauczycieli. Badanie ujawnia także, że nauczyciele sami potrzebują wsparcia w postaci materiałów dydaktycznych oraz szkoleń, które pomogą im lepiej przygotować młodzież do zmieniającej się rzeczywistości.

Polska Zielona Sieć, która również brała udział w opracowaniu raportu, podkreśla jego znaczenie: „Raport stanowi bezcenne źródło wiedzy nt. stanu edukacji klimatycznej zarówno w szkołach regionów podlegających intensywnym zmianom związanym z zamykaniem kopalni i elektrowni węglowych, jak i w szkołach całej Polski”.

Jakie są potrzeby edukacyjne i jak nauczyciele widzą przyszłość edukacji klimatycznej?

Pełen raport zawiera szczegółowe analizy, które mogą być kluczowe zarówno dla nauczycieli, jak i decydentów odpowiedzialnych za kształtowanie polityki edukacyjnej i klimatycznej w Polsce. Wnioski z badań wskazują na pilną potrzebę działań, które pomogą zniwelować braki w wiedzy uczniów oraz lepiej przygotować przyszłe pokolenia do wyzwań klimatycznych.

Zapraszamy do lektury raportu, który w pełni przedstawia wyniki badań i wnioski!


08/10/2024

Sprawdź również:

pojazdy elektryczne

Pojazdy elektryczne – TOP 5 mitów!

Co sprawia, że wokół elektromobilności narasta tyle mitów? Czy pojazdy elektryczne są niebezpieczne lub mają mały zasięg? Rozprawmy się z 5 najpopularniejszymi mitami!

04/01/2024
Przeczytaj

Rozwiń swój biznes na szkoleniach online!

Jeśli nadal zadajesz sobie pytanie „Co zrobić, by zarobić?” to nasze darmowe szkolenia przygotowane przez ekspertów z PPNT są właśnie dla Ciebie.  Podczas warsztatów online poznasz odpowiedź na pytanie jak to robić, a to oznacza biznes, który prowadzisz lub planujesz dopiero rozpocząć. Dowiedz się jak tworzyć produkty dopasowane do potrzeb Twoich klientów i naucz się wykorzystywać […]

18/11/2024
Przeczytaj

Weź udział w konkursie Master Plan i odmień Wielkopolskę!

Masz pasję do energetyki, planowania przestrzennego, a może po prostu chcesz mieć realny wpływ na przyszłość? Teraz masz wyjątkową okazję na wykorzystanie swojego potencjału i wzięcie udziału w Master Plan! W ramach realizowanego projektu Life After Coal powstał Master Plan — ogólnopolski konkurs dla zespołów studenckich, które chcą zaprojektować innowacyjny plan transformacji energetycznej dla wybranej […]

14/11/2024
Przeczytaj
Skip to content