Poznaj wyniki raportu dotyczącego edukacji i świadomości klimatycznej

Jakie postawy wykazują uczniowie i nauczyciele wobec zmian klimatycznych i potrzeb edukacyjnych? O tym przeczytasz w raporcie powstałym w ramach projektu „Life After Coal – Wdrażanie Strategii Neutralności Klimatycznej Wielkopolska Wschodnia 2040”, który stanowi bezcenne źródło wiedzy na temat stanu edukacji klimatycznej w szkołach regionu dotkniętego transformacją energetyczną, jak i w całej Polsce.

Raport zatytułowany „Potrzeby edukacyjne i świadomość klimatyczna w szkołach Wielkopolski Wschodniej” objął ponad 650 uczniów i 300 nauczycieli, badając ich postawy wobec zmian klimatycznych oraz potrzeby edukacyjne w obliczu zamykania kopalń i elektrowni węglowych. 

Wyniki są niepokojące – nauczyciele wskazują na poważne braki w wiedzy uczniów dotyczącej kwestii klimatycznych i zrównoważonego rozwoju.

Oto kluczowe wnioski z raportu:

1. Braki w edukacji klimatycznej. Nauczyciele zgodnie twierdzą, że młodzież nie posiada wystarczającej wiedzy na temat zmian klimatycznych i ich konsekwencji, co wskazuje na pilną potrzebę wzmożenia działań edukacyjnych w tym obszarze.

2. Holistyczne podejście do edukacji ekologicznej. Nauczyciele wyrażają potrzebę szerszego podejścia do tematyki ekologicznej, integrującego różne przedmioty oraz codzienne życie szkolne, aby uczniowie mogli lepiej zrozumieć wyzwania związane z transformacją energetyczną.

3. Wsparcie dla nauczycieli. Badanie ujawnia także, że nauczyciele sami potrzebują wsparcia w postaci materiałów dydaktycznych oraz szkoleń, które pomogą im lepiej przygotować młodzież do zmieniającej się rzeczywistości.

Polska Zielona Sieć, która również brała udział w opracowaniu raportu, podkreśla jego znaczenie: „Raport stanowi bezcenne źródło wiedzy nt. stanu edukacji klimatycznej zarówno w szkołach regionów podlegających intensywnym zmianom związanym z zamykaniem kopalni i elektrowni węglowych, jak i w szkołach całej Polski”.

Jakie są potrzeby edukacyjne i jak nauczyciele widzą przyszłość edukacji klimatycznej?

Pełen raport zawiera szczegółowe analizy, które mogą być kluczowe zarówno dla nauczycieli, jak i decydentów odpowiedzialnych za kształtowanie polityki edukacyjnej i klimatycznej w Polsce. Wnioski z badań wskazują na pilną potrzebę działań, które pomogą zniwelować braki w wiedzy uczniów oraz lepiej przygotować przyszłe pokolenia do wyzwań klimatycznych.

Zapraszamy do lektury raportu, który w pełni przedstawia wyniki badań i wnioski!


08/10/2024

Sprawdź również:

polsko-norweski business mixer

Seminarium i polsko-norweski business mixer – „Klimat – przede wszystkim”

„Klimat – przede wszystkim. Świadomość ekologiczna i zielone miasta” to okazja do nawiązania kontaktów biznesowych pomiędzy polskimi i norweskimi podmiotami, które oferują innowacyjne rozwiązania i procesy związane z zielonymi technologiami. Wydarzenie składać sie będzie z sesji seminaryjnej oraz spotkań typu business mixer. Spotkanie odbędzie się 24 kwietnia 2024r. podczas Międzynarodowych Targów Energii Odnawialnej Green Power […]

25/03/2024
Przeczytaj

Trwa konkurs Eko-Wolontariusz dla uczniów i studentów z Wielkopolski Wschodniej! Zdobądź 1100 EUR

W jaki sposób młodzi ludzie mogą zrobić coś dla planety? Zapraszamy do udziału w konkursie „Eko-wolontariusz” realizowanego w ramach Life After Coal. Jego celem jest promocja działań proekologicznych oraz aktywnego zaangażowania społecznego wśród uczniów i studentów z terenu Wielkopolski Wschodniej. To doskonała okazja, aby wspomóc środowisko i swoją lokalną społeczność, jednocześnie zdobywając cenne doświadczenia i […]

04/11/2024
Przeczytaj

Design Thinking – jak tworzyć produkty dopasowane do Klientów?

Jak tworzyć nowe produkty by dotrzeć do potencjalnego klienta? W jaki sposób udoskonalić te produkty które już mamy? Szkolenie z metodyki Design Thinking nauczy cię jak tworzyć dopasowane do klienta produkty.

07/03/2024
Przeczytaj
Skip to content