Poznaj wyniki raportu dotyczącego edukacji i świadomości klimatycznej

Jakie postawy wykazują uczniowie i nauczyciele wobec zmian klimatycznych i potrzeb edukacyjnych? O tym przeczytasz w raporcie powstałym w ramach projektu „Life After Coal – Wdrażanie Strategii Neutralności Klimatycznej Wielkopolska Wschodnia 2040”, który stanowi bezcenne źródło wiedzy na temat stanu edukacji klimatycznej w szkołach regionu dotkniętego transformacją energetyczną, jak i w całej Polsce.

Raport zatytułowany „Potrzeby edukacyjne i świadomość klimatyczna w szkołach Wielkopolski Wschodniej” objął ponad 650 uczniów i 300 nauczycieli, badając ich postawy wobec zmian klimatycznych oraz potrzeby edukacyjne w obliczu zamykania kopalń i elektrowni węglowych. 

Wyniki są niepokojące – nauczyciele wskazują na poważne braki w wiedzy uczniów dotyczącej kwestii klimatycznych i zrównoważonego rozwoju.

Oto kluczowe wnioski z raportu:

1. Braki w edukacji klimatycznej. Nauczyciele zgodnie twierdzą, że młodzież nie posiada wystarczającej wiedzy na temat zmian klimatycznych i ich konsekwencji, co wskazuje na pilną potrzebę wzmożenia działań edukacyjnych w tym obszarze.

2. Holistyczne podejście do edukacji ekologicznej. Nauczyciele wyrażają potrzebę szerszego podejścia do tematyki ekologicznej, integrującego różne przedmioty oraz codzienne życie szkolne, aby uczniowie mogli lepiej zrozumieć wyzwania związane z transformacją energetyczną.

3. Wsparcie dla nauczycieli. Badanie ujawnia także, że nauczyciele sami potrzebują wsparcia w postaci materiałów dydaktycznych oraz szkoleń, które pomogą im lepiej przygotować młodzież do zmieniającej się rzeczywistości.

Polska Zielona Sieć, która również brała udział w opracowaniu raportu, podkreśla jego znaczenie: „Raport stanowi bezcenne źródło wiedzy nt. stanu edukacji klimatycznej zarówno w szkołach regionów podlegających intensywnym zmianom związanym z zamykaniem kopalni i elektrowni węglowych, jak i w szkołach całej Polski”.

Jakie są potrzeby edukacyjne i jak nauczyciele widzą przyszłość edukacji klimatycznej?

Pełen raport zawiera szczegółowe analizy, które mogą być kluczowe zarówno dla nauczycieli, jak i decydentów odpowiedzialnych za kształtowanie polityki edukacyjnej i klimatycznej w Polsce. Wnioski z badań wskazują na pilną potrzebę działań, które pomogą zniwelować braki w wiedzy uczniów oraz lepiej przygotować przyszłe pokolenia do wyzwań klimatycznych.

Zapraszamy do lektury raportu, który w pełni przedstawia wyniki badań i wnioski!


08/10/2024

Sprawdź również:

innowacyjne modele biznesowe

Innowacyjne modele biznesowe – ruszyła rejestracja!

Ruszyła rejestracja na bezpłatne szkolenie dla przedsiębiorców z Wielkopolski Wschodniej nt. „Innowacyjnych modeli biznesowych”. Kurs został zaprojektowany w sposób, który dostarcza nie tylko wiedzę, ale także narzędzia konieczne do realizacji projektów.

08/02/2024
Przeczytaj

Co z elektrownią jądrową w Pątnowie? Posiedzenie komisji sejmowej

27 czerwca br. odbyło się posiedzenie  Komisji ds. Energii, Klimatu i Aktywów Państwowych podczas której omówiono plany budowy elektrowni jądrowej w Pątnowie. W spotkaniu uczestniczyli parlamentarzyści, przedstawiciele rządu, ZE PAK, PGE Polskiej Grupy Energetycznej oraz Korea Hydro&Nuclear Power. W dyskusji wzięła udział także prof. UAM Dominika Narożna – członkini Zarządu Poznańskiego Parku Naukowo-Technologicznego, który jest […]

05/07/2024
Przeczytaj

HACKATON EU SPARKS FOR CLIMATE – WEŹ UDZIAŁ!

ZMIANY KLIMATYCZNE STANOWIĄ JEDNO Z NAJWIĘKSZYCH WYZWAŃ WSPÓŁCZESNEGO ŚWIATA, KTÓRE WPŁYWA NA KAŻDY ASPEKT NASZEGO ŻYCIA. HACKATHON EU SPARKS FOR CLIMATE TO DOSKONAŁA OKAZJA, ABY ZAANGAŻOWAĆ SIĘ W DZIAŁANIA NA RZECZ OCHRONY KLIMATU. NA CZYM POLEGA KONKURS? Hackaton EU Sparks for Climate: European Citizens Hackathon Championship to wirtualny konkurs, którego celem jest promowanie zaangażowania obywateli […]

22/07/2024
Przeczytaj
Skip to content