Poznaj wyniki raportu dotyczącego edukacji i świadomości klimatycznej

Jakie postawy wykazują uczniowie i nauczyciele wobec zmian klimatycznych i potrzeb edukacyjnych? O tym przeczytasz w raporcie powstałym w ramach projektu „Life After Coal – Wdrażanie Strategii Neutralności Klimatycznej Wielkopolska Wschodnia 2040”, który stanowi bezcenne źródło wiedzy na temat stanu edukacji klimatycznej w szkołach regionu dotkniętego transformacją energetyczną, jak i w całej Polsce.

Raport zatytułowany „Potrzeby edukacyjne i świadomość klimatyczna w szkołach Wielkopolski Wschodniej” objął ponad 650 uczniów i 300 nauczycieli, badając ich postawy wobec zmian klimatycznych oraz potrzeby edukacyjne w obliczu zamykania kopalń i elektrowni węglowych. 

Wyniki są niepokojące – nauczyciele wskazują na poważne braki w wiedzy uczniów dotyczącej kwestii klimatycznych i zrównoważonego rozwoju.

Oto kluczowe wnioski z raportu:

1. Braki w edukacji klimatycznej. Nauczyciele zgodnie twierdzą, że młodzież nie posiada wystarczającej wiedzy na temat zmian klimatycznych i ich konsekwencji, co wskazuje na pilną potrzebę wzmożenia działań edukacyjnych w tym obszarze.

2. Holistyczne podejście do edukacji ekologicznej. Nauczyciele wyrażają potrzebę szerszego podejścia do tematyki ekologicznej, integrującego różne przedmioty oraz codzienne życie szkolne, aby uczniowie mogli lepiej zrozumieć wyzwania związane z transformacją energetyczną.

3. Wsparcie dla nauczycieli. Badanie ujawnia także, że nauczyciele sami potrzebują wsparcia w postaci materiałów dydaktycznych oraz szkoleń, które pomogą im lepiej przygotować młodzież do zmieniającej się rzeczywistości.

Polska Zielona Sieć, która również brała udział w opracowaniu raportu, podkreśla jego znaczenie: „Raport stanowi bezcenne źródło wiedzy nt. stanu edukacji klimatycznej zarówno w szkołach regionów podlegających intensywnym zmianom związanym z zamykaniem kopalni i elektrowni węglowych, jak i w szkołach całej Polski”.

Jakie są potrzeby edukacyjne i jak nauczyciele widzą przyszłość edukacji klimatycznej?

Pełen raport zawiera szczegółowe analizy, które mogą być kluczowe zarówno dla nauczycieli, jak i decydentów odpowiedzialnych za kształtowanie polityki edukacyjnej i klimatycznej w Polsce. Wnioski z badań wskazują na pilną potrzebę działań, które pomogą zniwelować braki w wiedzy uczniów oraz lepiej przygotować przyszłe pokolenia do wyzwań klimatycznych.

Zapraszamy do lektury raportu, który w pełni przedstawia wyniki badań i wnioski!


08/10/2024

Sprawdź również:

Zapraszamy na spotkanie tematyczne pt. „OZE dla Przedsiębiorców”!

W imieniu Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. w Koninie zapraszamy przedsiębiorców do udziału w spotkaniu tematycznym pt. „OZE dla przedsiębiorców”.  Inicjatywa organizowana w ramach projektu Life After Coal  poświęcona jest odnawialnym źródłom energii (OZE) oraz ich znaczeniu w transformacji energetycznej.  Podczas spotkania omówione zostaną kluczowe aspekty związane z inwestowaniem w OZE, w tym: Wydarzenie będzie doskonałą […]

19/02/2025
Przeczytaj
Spotkanie konsorcjum

Spotkanie konsorcjum projektu

1 czerwca 2023 w Poznańskim Parku Naukowo-Technologicznym odbyło się spotkanie konsorcjum projektu.

02/06/2023
Przeczytaj
szkolenia

Szkolenia dla doradców klimatycznych zakończone!

W ramach naszego projektu w ciągu ostatnich kilku miesięcy odbywały się szkolenia dla gminnych i powiatowych doradców klimatycznych. Szkolenia obejmowały zarówno umiejętności miękkie, takie jak efektywna komunikacja, jak i bardziej twarde szkolenia z pozyskiwania finansowania. Szkolenia zorganizował Poznański Park Naukowo-Technologiczny, partner projektu. PPNT, jako instytucja otoczenia biznesu, wspierająca rozwój innowacji, ma wieloletnie doświadczenie we współpracy […]

26/06/2024
Przeczytaj
Skip to content