Poznaj wyniki raportu dotyczącego edukacji i świadomości klimatycznej
Jakie postawy wykazują uczniowie i nauczyciele wobec zmian klimatycznych i potrzeb edukacyjnych? O tym przeczytasz w raporcie powstałym w ramach projektu „Life After Coal – Wdrażanie Strategii Neutralności Klimatycznej Wielkopolska Wschodnia 2040”, który stanowi bezcenne źródło wiedzy na temat stanu edukacji klimatycznej w szkołach regionu dotkniętego transformacją energetyczną, jak i w całej Polsce.
Raport zatytułowany „Potrzeby edukacyjne i świadomość klimatyczna w szkołach Wielkopolski Wschodniej” objął ponad 650 uczniów i 300 nauczycieli, badając ich postawy wobec zmian klimatycznych oraz potrzeby edukacyjne w obliczu zamykania kopalń i elektrowni węglowych.
Wyniki są niepokojące – nauczyciele wskazują na poważne braki w wiedzy uczniów dotyczącej kwestii klimatycznych i zrównoważonego rozwoju.
Oto kluczowe wnioski z raportu:
1. Braki w edukacji klimatycznej. Nauczyciele zgodnie twierdzą, że młodzież nie posiada wystarczającej wiedzy na temat zmian klimatycznych i ich konsekwencji, co wskazuje na pilną potrzebę wzmożenia działań edukacyjnych w tym obszarze.
2. Holistyczne podejście do edukacji ekologicznej. Nauczyciele wyrażają potrzebę szerszego podejścia do tematyki ekologicznej, integrującego różne przedmioty oraz codzienne życie szkolne, aby uczniowie mogli lepiej zrozumieć wyzwania związane z transformacją energetyczną.
3. Wsparcie dla nauczycieli. Badanie ujawnia także, że nauczyciele sami potrzebują wsparcia w postaci materiałów dydaktycznych oraz szkoleń, które pomogą im lepiej przygotować młodzież do zmieniającej się rzeczywistości.
Polska Zielona Sieć, która również brała udział w opracowaniu raportu, podkreśla jego znaczenie: „Raport stanowi bezcenne źródło wiedzy nt. stanu edukacji klimatycznej zarówno w szkołach regionów podlegających intensywnym zmianom związanym z zamykaniem kopalni i elektrowni węglowych, jak i w szkołach całej Polski”.
Jakie są potrzeby edukacyjne i jak nauczyciele widzą przyszłość edukacji klimatycznej?
Pełen raport zawiera szczegółowe analizy, które mogą być kluczowe zarówno dla nauczycieli, jak i decydentów odpowiedzialnych za kształtowanie polityki edukacyjnej i klimatycznej w Polsce. Wnioski z badań wskazują na pilną potrzebę działań, które pomogą zniwelować braki w wiedzy uczniów oraz lepiej przygotować przyszłe pokolenia do wyzwań klimatycznych.
Zapraszamy do lektury raportu, który w pełni przedstawia wyniki badań i wnioski!
Zapraszamy na spotkanie tematyczne pt. „OZE dla Przedsiębiorców”!
W imieniu Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. w Koninie zapraszamy przedsiębiorców do udziału w spotkaniu tematycznym pt. „OZE dla przedsiębiorców”. Inicjatywa organizowana w ramach projektu Life After Coal poświęcona jest odnawialnym źródłom energii (OZE) oraz ich znaczeniu w transformacji energetycznej. Podczas spotkania omówione zostaną kluczowe aspekty związane z inwestowaniem w OZE, w tym: Wydarzenie będzie doskonałą […]
W ramach naszego projektu w ciągu ostatnich kilku miesięcy odbywały się szkolenia dla gminnych i powiatowych doradców klimatycznych. Szkolenia obejmowały zarówno umiejętności miękkie, takie jak efektywna komunikacja, jak i bardziej twarde szkolenia z pozyskiwania finansowania. Szkolenia zorganizował Poznański Park Naukowo-Technologiczny, partner projektu. PPNT, jako instytucja otoczenia biznesu, wspierająca rozwój innowacji, ma wieloletnie doświadczenie we współpracy […]
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.